Blog se bavi temama vezanima za izazove menadžmenta u 21. stoljeću. Tim izazovima se treba suprotstaviti kako bi naše poslovanje bilo što uspješnije.

Upravljanje ljudskim potencijalima

utorak, 12. travnja 2011.


Pod ljudskim potencijalima podrazumijevamo ukupnu intelektualnu i psihofizičku energiju koju poduzeće može organizirati u ostvarenju svojih poslovnih i razvojnih ciljeva.

Čovjek je društveno biće i to je njegovo socijalno obilježje. Funkcioniramo u kompleksnoj zajednici, kako u privatnom tako i u poslovnom život. Temeljno pitanje koje se samo po sebi nameče je kako iskoristitiljudski potencijal i sve se vrti oko toga - time se bvavi menadžment ljudskih potencijala. A znati upravljati njime ključno je za uspjeh u poslovanju ali i u privatnom životu.

Menadžment ljudskih potencijala odnosi se na politike, prakse i sustave koji utjeću na ponašanje zaposlenika, njihove stavove i radnu uspješnost. Mnoga se poduzeča odnose prema menadžmentu ljudskih potencijala kao prema praksama koja imaju veze s ljudima.[1]

Ovu funkciju koja se bavi u poduzeću ljudskim potencijalima nazivamo funkcijom upravljanja ljudskim potencijalima. Njen je zadatak trojak:
  1. Pribaviti adekvatan broj i strukturu zaposlenika za ostvarenje ciljeva poduzeća
  2. Stvarati uvjete za čim bolje korištenje psihofizičkih i intelektualnih osobina zaposlenika
  3. Stvarati uvjeta za neprestano usavršavanje i razvoj zaposlenika.

Upravljanje ljudskim potencijalima je vrlo kompleksna poslovna funkcija jer se ljudi razlikuju po svojim demografskim, socijalnim i psihofizičkim obilježjima i po svojoj percepciji drugih ljudi, pojava, stanja i procesa.





CILJEVI ULJP

Tri cilja ULJP:
 - usklađivanje zapošljavanja sa strategijom poslovanja poduzeća
 - povećanje angažiranosti te radne uspješnosti zaposlenih
 - dugoročno zadržavanje kompetentnih djelatnika i razvijanje poticajne radne    kulture

ULOGA ULJP
 Upravljanje ljudskim potencijalom ima 4 temeljne uloge:
- Administrativna uloga
- Usklađivanje sa pravnim i zakonskim aktima
- Ažuriranje i vođenje arhive o zaposlenicima
- Nadzor ...
- Savjetodavna uloga
- Procjena, beneficije
- Posredovanje pri nesuglasicama, konfliktima,
- Obuka za određeno radno mjesto
- Potporna uloga
- Razvijanje programa razvoja postojećih zaposlenika za preuzimanje složenijih
zadaća
- Katalizator promjena u poduzeću
- Posredovanje u pregovorima, provođenje promjena
- Strateška uloga
- Usklađuje plan potreba za specifičnim kompetencijama sa strateškim planom
poduzeća ili eksternim trendovima koji utječu na poslovanje
- Educira menadžere za preuzimanje aktivnosti iz spektra “upravljanja ljudima”










[1] R. A. Noe, J. R. Hollenbeck, B. Gerhart, P. M. Wright: Menadžment ljudskih potencijala – Postizanje konkurentske prednosti;Mate, Zagreb, 2006. Str 4

0 komentari:

Objavi komentar