Pod ljudskim potencijalima podrazumijevamo ukupnu intelektualnu i psihofizičku energiju koju poduzeće može organizirati u ostvarenju svojih poslovnih i razvojnih ciljeva.
Čovjek je društveno biće i to je njegovo socijalno obilježje. Funkcioniramo u kompleksnoj zajednici, kako u privatnom tako i u poslovnom život. Temeljno pitanje koje se samo po sebi nameče je kako iskoristitiljudski potencijal i sve se vrti oko toga - time se bvavi menadžment ljudskih potencijala. A znati upravljati njime ključno je za uspjeh u poslovanju ali i u privatnom životu.
Menadžment ljudskih potencijala odnosi se na politike, prakse i sustave koji utjeću na ponašanje zaposlenika, njihove stavove i radnu uspješnost. Mnoga se poduzeča odnose prema menadžmentu ljudskih potencijala kao prema praksama koja imaju veze s ljudima.[1]
Ovu funkciju koja se bavi u poduzeću ljudskim potencijalima nazivamo funkcijom upravljanja ljudskim potencijalima. Njen je zadatak trojak:
- Pribaviti adekvatan broj i strukturu zaposlenika za ostvarenje ciljeva poduzeća
- Stvarati uvjete za čim bolje korištenje psihofizičkih i intelektualnih osobina zaposlenika
- Stvarati uvjeta za neprestano usavršavanje i razvoj zaposlenika.
Upravljanje ljudskim potencijalima je vrlo kompleksna poslovna funkcija jer se ljudi razlikuju po svojim demografskim, socijalnim i psihofizičkim obilježjima i po svojoj percepciji drugih ljudi, pojava, stanja i procesa.
CILJEVI ULJP
Tri cilja ULJP:
- usklađivanje zapošljavanja sa strategijom poslovanja poduzeća
- povećanje angažiranosti te radne uspješnosti zaposlenih
- dugoročno zadržavanje kompetentnih djelatnika i razvijanje poticajne radne kulture
ULOGA ULJP
Upravljanje ljudskim potencijalom ima 4 temeljne uloge:
- Administrativna uloga
- Usklađivanje sa pravnim i zakonskim aktima
- Ažuriranje i vođenje arhive o zaposlenicima
- Nadzor ...
- Savjetodavna uloga
- Procjena, beneficije
- Posredovanje pri nesuglasicama, konfliktima,
- Obuka za određeno radno mjesto
- Potporna uloga
- Razvijanje programa razvoja postojećih zaposlenika za preuzimanje složenijih
zadaća
- Katalizator promjena u poduzeću
- Posredovanje u pregovorima, provođenje promjena
- Strateška uloga
- Usklađuje plan potreba za specifičnim kompetencijama sa strateškim planom
poduzeća ili eksternim trendovima koji utječu na poslovanje
- Educira menadžere za preuzimanje aktivnosti iz spektra “upravljanja ljudima”
[1] R. A. Noe, J. R. Hollenbeck, B. Gerhart, P. M. Wright: Menadžment ljudskih potencijala – Postizanje konkurentske prednosti;Mate, Zagreb, 2006. Str 4
0 komentari:
Objavi komentar