Blog se bavi temama vezanima za izazove menadžmenta u 21. stoljeću. Tim izazovima se treba suprotstaviti kako bi naše poslovanje bilo što uspješnije.

Društvena odgovornost kompanija

utorak, 12. travnja 2011.

Predstavlja odnos menadžmenta prema okruženju koji se mjeri pisanim ili nepisanim moralnim pravilima, prema kojima se ocjenjuje ponašanje menadžmenta, odnosno poduzeća koje vodi relativno je novi poslovni pojam, nastaje krajem 60-tih godina 20. stoljeća, a podrazumijeva obvezu menadžmenta da vrši izbor i poduzima akcije koje će doprinijeti dobrobiti i interesima društva i poduzeća menadžer je odgovoran za poslovanje poduzeća i pred internim i pred eksternim okruženjem.

Od 60-ih godina pojavljuje se pokret za društvenu odgovornost, povećava se društvena svijest i očekivanja javnosti od poslovnih organizacija da svoja golema financijska sredstva i utjecaj upotrijebe za riješavanje društvenih problema.[1] Društvena odgovornost postaje poslovni imperativ i menadžment sve više shvaća da je vrlo važna za sve ključne poslovne aktivnosti,odnosno smatra je investiranjem u poslovanje. Od menadžera se sve više zahtijeva vođenje poslovanja na društveno odgovoran način, jer takvo vođenje može dovesti do uspješnosti samog podužeča ali i njegove okoline.

Poslovati na društveno odgovoran način postavlja se kao prioritetna tema za raspravu na strani vlasti, zajednica, potrošača i cjelokupnoga društva, kao i unutar tvrtki usmjerenih na tržište i poslovanje. Društvena odgovornost postaje važan vid poslovne strategije i strategije tvrtki. To znači da se danas kvaliteta odnosi na globalno upravljanje sustavom neke tvrtke i stalno unapređivanje usluga sa krajnjim ciljem zadovoljavanja zahtjeva koje postavljaju klijenti, organizacija i društvo u cjelini. Zahvaljujući tome kontekstu razvio se koncept kvalitete , koja se više ne smatra problemom koji treba riješiti, već poslovnom mogućnošću i jednim od oblika imovine od kojih se sastoji politika ‘društvene odgovornosti’.

Radi se o nastojanju da se doprinese, zajedno sa svojim zaposlenicima, njihovim obiteljima, lokalnom zajednicom, cjelokupnom društvenom zajednicom, održivom gospodarskom razvoju radi postizanja ciljanoga poboljšanja kvalitete življenja. Dioničari mogu suditi o radu uprava u tvrtkama, ali sve veći sektori javnoga mnijenja smatraju da tvrtke odgovarajući na zahtjeve onih koji su uložili vlastiti kapital trebaju poslovati poštujući sve uključene subjekte i domaće propise.

Certifikacija vam pomaže u otkrivanju jačih strana, slabosti i mogućnosti za poboljšanja. Pomoću pristupa Risk Based Certification™, naši auditori procjenjuju kako uspješno vaš Sustav društvene odgovornosti podržava područja koja su vama najvažnija, pored uspoređivanja usuglašenosti s odabranim normama.[2]

U skladu sa svojom misijom čuvara života, imovine i okoliša, DNV je razvio cijelu lepezu usluga koje se mogu pružati poslovnom svijetu, profitnim i neprofitnim organizacijama, te javnoj upravi, radi procjene i obavještavanja vanjskoga svijeta, na profesionalan i nezavisan način, o obvezama na temu njihove društvene odgovornosti.

DESET ZAPOVIJEDI DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI PODUZEĆA[3]

     1  Poduzmi korektivne akcije prije nego što se to izričito zahtjeva
           2. Radi s građanima i društvenim grupama
3. Radi na uspostavljanju industrijskih standarda i propisa
4. Javno priznaj svoje greške
5. Uključi se u prikladne socijalne programe
6. Pomozi u rješavanju problema okoline
7. Prati promjene u društvenoj okolini
8. Uspostavi i poštuj korporacijska pravila ponašanja
9. Prihvati javne standarde o socijalnim pitanjimA
           10. Nastoji ostvariti profit na stalnoj osnovi








[1] Sikavica, P., Bahtijarević-Biber, F., Suvremeni menadžment, Školska knjiga, 2007. Str. 561.
[2] Collins, E.G.C., Devanna, M.A.,: Izazovi menadžmenta XXI, Zagreb, 2002. str. 58.

[3]  http://www.suvremeni menadžment.hr/.htm

0 komentari:

Objavi komentar